Yeni 2008'in uzunluğu 14 cm arttırılarak 4.3 metreye çıkarılmış. Aks mesafesi 2.6 metreye yükseltilen 2008'in arka kısmında daha fazla diz ve baş mesafesi sunuluyor. 14 cm artan uzunluk bagaj hacmine de pozitif etki göstermiş. 434 litre olarak açıklanan hacim aslında eski 2008'e göre sadece 10 litre daha iyi.
Tasarım açısından yukarıda söylediğimiz gibi 3008 ve 5008 ile benzerlik gösteren 2008, onlardan çıkıntılı arka tamponu ile ayrılıyor. Göze çok hitap etmese de bu detay, minik darbelerde bagaj kapağının hasar almasını engelleyecektir.
Kabine baktığımızda ise 208'e benzer bir düzenin kullanıldığını görüyoruz. Sürücüye dönük tasarlanan dokunmatik ekranın boyutu donanım paketine göre 10 inçe kadar çıkabiliyor. Peugeot'nun ünlü i-Cockpit sistemini kullanan 2008'de de küçük direksiyon simidi artı dijital gösterge paneli ile karşılaşıyoruz. Fransız marka, yeni 2008'i dört donanım seçeneğiyle satacak - Active, Allure, GT Line ve GT.
Peugeot, yeni nesil 2008 ile birlikte %100 elektrikli versiyon e-2008'in de örtüsünü kaldırdı. Müşterilerin EV modellerinde geleneksel tasarımları sevmesini göz önüne alan Fransız üretici, e-2008'i içten yanmalı model ile neredeyse aynı şekilde dizayn etmiş.
Farklara baktığımızda logodaki "e" eki, ızgara ile motor kaputunu ayıran parçada kullanılan mavi renk ve egzoz çıkışının olmaması dışında herhangi bir şey göremiyoruz.
136 bg güç, 260 Nm tork sunan e-2008'in şarj imkânları ise e-208 ile aynı. Standart olarak tek fazlı, 7.4 kW'lık şarj kablosuyla 8 saat; opsiyonel olarak 11 kW'lık üç fazlı cihaz ile 5 saat 15 dakikada dolan batarya acil menzil ihtiyacında ise 100 kW çıkış sunan şarj istasyonlarında yarım saatte %80 doluluğa ulaşıyor.
Yeni Peugeot e-2008'in 2020 model yılında satışa sunulması bekleniyor. Fiyatlar daha ileri bir tarihte açıklanacak. (Motor 1 TR)