Subaru Tecnica International departmanının ciddi şekilde elden geçirdiği makinede bolca mekanik güncelleme mevcut. HKS marka turbo kullanan STi, bu sayede türbin ve kompresör ikilisini büyütmeyi başarmış. Maksimum turbo basıncı, bu sayede 1.12 bar'dan 1.24 bar'a çıkarılmış.
Motor 1 TR'nin haberine göre dövme alaşım pistonlar ve biyel kolları daha mukavim olmanın yanı sıra dönel ağırlık miktarını da düşürüyor. Emme manifoldu elden geçirilen S209'un direksiyon simidinde yer alan bir düğme vasıtasıyla ara soğutucunun su spreyi fonksiyonu etkinleştirilebiliyor. Yeni egzoz sisteminin hava direnci %17 azaltılmış ve ağırlığı da 1.85 kg'da tutulmuş.
Sadece 6 ileri manuel şanzıman ile satılan S209, standart WRX STi gibi dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Ancak özel versiyon için bu düzenin ayarları geliştirilmiş.
S209'un artan gücü, gövdeye uygulanan değişikliklerden net şekilde okunabiliyor. Daha büyük çamurluklar, S209'u standart WRX STi'a göre 43.2 mm daha geniş yapmış. Bu sayede ön iz genişliği 15.2 mm arttırılırmış. STi, yol tutuşu daha da iyileştirmek adına 265/35 R19 ölçülü Dunlop GT600A lastikler ile sarılı 19" çaplı BBS dövme alaşım jantlara yer vermiş. S209'a özel geliştirilen bu lastikler, 1.0 g'ye kadar yanal tutunma sağlayabiliyor.
S209'u durdurma ve yavaşlatma görevi ise önde 6, arkada 2 pistona sahip kaliperler, yüksek sürtünmeli balatalar ve çapraz delikli disklerden oluşan Brembo fren sistemine düşüyor.