Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Evde kilo almamak için altın değerinde püf noktaları!

salgını nedeniyle birçoğumuz evinde. İş de eğitim de evden yürüyor. Ancak bu durum beslenme alışkanlıklarını da değiştirdi. Her canı sıkıldığında soluğu buzdolabının önünde alanlar, şu ana kadar en az 5 kilo aldı. Peki, ne oldu da yeme isteğimiz böylesine arttı? Evde ve nasıl olacak? İşte yanıtı...

Evde kilo almamak için altın değerinde püf noktaları!

Koronavirüs salgını nedeniyle birçoğumuz evinde. İş de eğitim de evden yürüyor. Ancak bu durum beslenme alışkanlıklarını da değiştirdi. Her canı sıkıldığında soluğu buzdolabının önünde alanlar, şu ana kadar en az 5 kilo aldı. Peki, ne oldu da yeme isteğimiz böylesine arttı? Evde ve nasıl olacak? İşte yanıtı...

Evde kilo almamak için altın değerinde püf noktaları!

YEME İSTEĞİ KORKUDAN

Psikolog Ozanser Uğurlu, yeme dürtüsünün kaygı ve korkuyla tetiklendiğini söylüyor. Covid-19'un aşısı yok! Dünya genelinde yüz binlerce hasta var. Ölüm sayısı ise her gün artıyor. Uğurlu, "Yeme alışkanlıklarımızın değişmesinin altında işte bu korku ve bilinmezlik kaygısı var. Böyle bir korku yaşandığında sistem, tıpkı savaştaymış gibi beyine, hayatta kalabilmek için 'Daha çok ye' ya da 'Enerji lazım olabilir' gibi sinyaller gönderir.

Evde kilo almamak için altın değerinde püf noktaları!

Vücut yağ depolamaya başlar ve yedikçe daha çok yeriz" diyor. Yeme isteğinin böylesine artmasının bir başka nedeni de fiziki ortamın değişmesi. Uğurlu "İşteyken atıştırmalıklara bu kadar kolay erişemiyorsunuz. Mecburiyetler var. Mesela, toplantının ortasında 'Kalkayım, bir şeyler yiyeyim' diyemezsiniz. Ama evdeyken bunu yapmak kolay. Çoğu kişi stok yaptı. Buzdolapları ağzına kadar dolu. Hele ki oturduğunuz yerden buzdolabını görüyorsanız, beyne sürekli 'Kalk, git, aç ve ye' sinyali gidiyor" diyor.

Evde kilo almamak için altın değerinde püf noktaları!

BAŞKA BİR ŞEYE ODAKLANIN

Uğurlu'ya "Bu duygusal açlığı bastırmanın bir yolu yok mu?" diye soruyorum. "Var" diyor. 2 ana maddede özetliyor.

1) Farkındalığınızı yükseltin. Buzdolabına doğru yürüdüğünüz an durun. Olduğunuz yerde zıplayın, silkelenin ya da bir şarkı söyleyin. Bu odak noktanızı değiştirecektir. Böylelikle yiyeceğe odaklanan beyninizin 'kafasını karışacak.' İlgi başka yöne kayacak.

Evde kilo almamak için altın değerinde püf noktaları!

2) Her gün için bir planınız olsun. Mutlaka zaman çizelgesi yapın. Ve o çizelgeye uyun. Sabah-öğle-akşam rutinleri belirleyin. Kahvaltı saati, saati, çocuklarla zaman geçirme saati. Ara öğünlerinizi bile saate bağlayın. Onun dışında mutfağa yaklaşmayın.

Evde kilo almamak için altın değerinde püf noktaları!

BOL SU İÇİN

İç hastalıkları Uzmanı Dr. Ayça Kaya öneriyor: "yeme düşüncesi aklınıza gelir gelmez, 1 bardak su için. su içtiniz, hâlâ yemek düşüncenizden kurtulamadınız mı? Bu durumda ilk yapılacak iş dikkati dağıtmak olacak. Sevdiklerinizle konuşmak, kitap okumak, müzik dinlemek, ev içinde egzersiz yapmak gibi. Bunları yaptığınız halde yemek fikrini kafanızdan atamıyorsanız; ıhlamur, papatya, kuşburnu, tarçın, karanfil gibi gerginliğinizi alacak bitki çayları demleyebilirsiniz. Yeme isteğiniz hâlâ devam ediyorsa, daha masum yiyecek ve içeceklere yönelin.

Evde kilo almamak için altın değerinde püf noktaları!

Ayran, yoğurt, süt gibi laktik asit içeren besinlerin sakinleştirici etkisinden yararlanabilirsiniz. Hem bağışıklık güçlendirici olduğunu hem de vücudu gevşettiğini bildiğimiz turunçgiller, kivi, yeşil yapraklı sebzeler gibi C vitamini kaynaklarını da tüketmeniz yararlı olur. Tam tahıl ürünleri, yumurta, yeşil yapraklı sebzeler, fındık, badem, ceviz gibi yağlı tohumlar B grubu vitaminler açısından zengindir, beslenmenizde bulundurmaya özen gösterin."

SON DAKİKA