Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Ramazan sonrası için yedi beslenme önerisi

Giriş Tarihi: 8.7.2016
Ramazan sonrası için yedi beslenme önerisi
Tarsus'ta özel bir hastanede görevli Diyetisyen Ayşe Şahika Karagöz, ramazan boyunca uzun süreli açlık ve iki öğün, hatta sahura kalkmayanlar için bir öğünlük beslenmeden sonra vücudun normale dönmesi için dikkatli olmak gerektiğini söyledi. Karagöz, Ramazan sonrası 'aşırı beslenme' ve 'bayramda ikram edilen her tatlıdan fazlaca yeme' hatasına düşmemek gerektiğini vurgularken, aksi halde , mide bulantısı, bağırsak rahatsızlıkları, nefes darlığı, şeker ve yükselmesi sorunlarının yaşanabileceğini kaydetti. Diyetisyen Ayşe Şahika Karagöz'ün bu konuyla ilgili 7 maddelik öneriler listesi şöyle: Ramazan boyunca ikiye hatta bire inen öğün sayısı artırılmalı. 3 ana, 3 ara öğün şeklinde günde 6 öğün beslenmeli. Ramazan boyunca sahur öğünü yapmak, gece yeme alışkanlığına neden olur. Birkaç gün bu istek devam edebilir. Bu isteği bastırmak için ağır yiyecekler yerine meyve, süt, yoğurt gibi besinler tercih edilmeli. Bayram ziyaretlerinde şerbetli tatlılar yerine imkanımız varsa sütlü tatlı tercih edilmeli. Baklavalara, şekerlemelere 'hayır' demeyi bilmeliyiz. Bayram ziyaretlerinde çay ve kahveye de dikkat edilmeli.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Ramazan sonrası için yedi beslenme önerisi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN