Türkiye'nin en iyi haber sitesi

ların atalarının leri keşfedildi

Amerikalı bilim adamları, radyo leri yoluyla ilk kez ların atalarının sinyallerini keşfetti.

Giriş Tarihi: 2.3.2018 12:25
Yıldızların atalarının sinyalleri keşfedildi

Arizona ile Colorado üniversiteleri ve Massachusetts Teknoloji Enstitüsünde (MIT) görevli astronomlar, Avustralya'nın batısında Ulusal Bilim Ajansının Murchison Radyo-Astronomi Gözlemevi'nde bulunan radyo spektrometreyi kullanarak Büyük Patlama'dan yaklaşık 180 milyon yıl sonra, günümüzden 13,6 milyar yıl önce oluşan ilk yıldızların sinyallerini saptadı.

BİR UZAY GİZEMİ: DÜNYA KADAR TOZ BULUTU YOK OLDU

12 YIL SÜREN ARAŞTIRMALAR

Astronomlar, 12 yıl süren araştırmaları sırasında evrendeki hidrojen elementine ilişkin ilk ipuçlarını da elde etti. Bulgular, yeni doğan evrenin hidrojenle kaplı ve sanılandan çok daha soğuk olduğunu gösterdi. Bilim adamları, bulguları doğrultusunda evrendeki ısının o dönemde eksi 270 derece olduğunu hesap etti.

Evrendeki ilk yıldızların büyük, mavi ve kısa ömürlü, dolayısıyla teleskopla görülmesinin imkansız olduğu belirtiliyor. Bu yıldızların keşfinde, uzayda elektromanyetik radyasyonda anlık değişimleri belirleyen radyo sinyali anteni kullanılıyor.

ERKEN DÖNEME PENCERE

Arizona Üniversitesinden baş araştırmacı Judd Bowman, keşifleriyle ilgili "Bu çok küçük sinyal, evrenin erken dönemine yeni bir pencere açtı." değerlendirmesi yaptı.

Keşifle ilgili ayrıntılar "Nature" dergisinde yayımlandı.

ÖTE GEZEGENLER TIPATIP AYNI