74 yaşındayım. Her gün 1000 mg C vitamini alıyorum. Herhangi bir riski var mı? N.H./Kayseri
C vitamini, vücutta bağ dokusu sentezinde ve kolajen yapımını artırmada görev yapar. Demir ve folik asit emiliminde gereklidir. Ayrıca enfeksiyonlara karşı direnci artırdığı, antikor yapımını sağladığı birçok çalışmada gösterilmiştir. Kanın pıhtılaşmasında rol oynar. Eksikliği, genelde diş eti kanamaları ile kendini gösteren skorbüt hastalığına neden olur. Günde 1000 mg'dan fazla alınan C vitamini, asidik yapısı nedeniyle gastrit ve ülser gibi mide rahatsızlıkları olan kişilerde mide bulantısı, kusma, midede ekşime, yanma gibi şikayetlere neden olur. Ayrıca kan ürik asit seviyesini yükselterek gut krizlerine ve böbrek taşlarına da sebebiyet verebilir. C vitamini, mide ve bağırsakta demir ve alüminyum emilimini artırır. Bu nedenle alüminyum içeren mide ilacı kullanan kişilerde, kanda alüminyum biriktirerek zehirlenmelere neden olur.

ANTİBİYOTİK ATEŞİ YÜKSELTEBİLİR
Bronşit nedeniyle doktor antibiyotik verdi. Ateşim çıktı. Durumum ciddi mi? O.T./Rize
Bazı ilaçlar, 'ilaç ateşi' dediğimiz istenmeyen yan etki yapabilir. Antibiyotiklerin hemen hemen hepsi tedavi sırasında 'ilaç ateşi' yapabilir. İlaç ateşi sırasında, ateş düşürücü ilaçları kullanmamak gerekir. Bu tablo genellikle üçbeş saat sürüp kendiliğinden kaybolur. Ateş çok yükselirse ağrı kesici ve ateş düşürücüler hekim kontrolünde alınabilir. Ateş yükselmesi bazen enfeksiyonun tekrarladığını da gösterebilir. Bu nedenle hekimin tedaviyi yeniden düzenlemesi önemlidir; telaşlanmamak gerekir. Ateş devam ederse tedavinizi yapan hekime mutlaka başvurmanız gerekir.

SONBAHARDA ZENGİN BESLENİN
Sonbaharda devamlı halsizlik ile uyanıyorum. Hangi vitaminleri kullanmalıyım? Ç.Ç./Antalya
Özellikle B1, B2, B3, B6, ve B12 vitaminleri, yaşam için gerekli enerji üretiminde anahtar rol oynar. Bu nedenle sonbaharda B vitamini bakımından zengin gıdalar alınması önerilmektedir. Tüm sebzeler, tahıllar, kepekli ürünler, fındık, ceviz ve yer fıstığı; B1 vitamini bakımından zengindir. Süt, yoğurt, beyaz peynir ve et ürünlerinde ise B2 vitamini bulunur. Tavuk ve balık eti ayrıca B3 vitamini içerir. Yumurta, balık, tavuk, tahıllar, pirinç, yulaf ve patates gibi nişastalı besinlerde B6 vitamini bulunur.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER
BİZE ULAŞIN