Türkiye'de 600 yıllık geçmişe sahip yemeni, dünya moda vitrinine çıktı. Deri Tanıtım Grubu'nun (DTG) İtalyan Vogue dergisiyle yaptığı işbirliği sonucunda Türk derisini tanıtan bir kitap hazırlandı. Dünya genelinde yayınlanan ve 150 bin adet basılan Vogue'la birlikte dağıtılmaya başlanan 100 sayfalık kitabın içinde Gaziantepli Yemenici Hayri Usta'dan mimaride deriyi sıkça kullanan Zeynep Fadıllıoğlu'na, heykel sanatçısı Koray Ariş'ten modacı Arzu Kaprol'a kadar birçok isim bulunuyor. Türk deri sanayisinin kalitesi ve üretim gücünü dünyaya göstermek amacıyla hazırlanan projeye Ekonomi Bakanlığı da destek verdi. DTG Başkanı Erdal Matraş, "Bu üç ayaklı ve 300 bin euroya mal olan bir proje. İlkini yine dergide yaptırdığımız 7 sayfalık bir info ile hazırladık. Tanıtım kitabı yayınlıyoruz. Ocak ayında da Floransa'da Vogue ile bir etkinlik düzenleyeceğiz" dedi. Türkiye'nin önünün açık olduğu 4 alan olduğunu belirten Matraş, "Bunlar halı-kilim, lokum, kuyum ve deri. Hepsi Kapalıçarşı'dan çıkma. Ve dünya bunu biliyor. Örneğin deriye talep çok, ancak ihracatımız yeterli değil. İşte bunu artırmamız lazım" dedi. Matraş Türkiye'nin deri ihracatının geçen yıl 1.8 milyar dolar seviyesinde gerçekleştiğini, bu yılki hedefin ise 2 milyar dolar olduğunu açıkladı.
DERİDE RUSYA, İTALYA VE ÇİN'E ODAKLANDIK
Erdal Matraş, Türk derisinin tanıtımında İtalya, Rusya ve Çin'i hedef ülke olarak seçtiklerini söyledi. Türk derisinin anlatıldığı kitapta 8 tasarımcıya da yer verdiklerini belirten Matraş, "Türkiye'de deri, tasarımcısından üretimine kadar övgüyü hak ediyor. Türk derisinin dünyadaki imajı da çok güçlü. DTG olarak amacımız derinin sadece ayakkabı ve çantada değil, mimariden sanata birçok alanda kullanılabildiğini göstermek" diye konuştu.