Türkiye'nin en iyi haber sitesi
TİMUR SIRT

Kurumlara girişim aşısı şart

Kurumiçi Girişimcilik Konferansı’nda bir araya gelen devler, girişim ekosistemine yatırımı tartıştı. Teknoloji girişimcilerinin çevik ve yenilikçi buluşları büyük kurumların teknoloji ve internet devleri karşısında ayakta kalmasını sağlayacak rekabet gücü kazanmasını sağlıyor

Rekabet kurallarını, sadece kendi sektörlerinden gelecek adımlara bakarak belirleyen kurumları zor günler bekliyor. Telekomdan otomotiv sektörüne, perakendeden bankacılık ve finans sektörüne kadar tüm devler internet ve teknoloji şirketlerinin küresel gücüyle rekabet etmek için girişimcilerin enerjisinden güç alıyor. Üstelik Google, Intel, Qualcomm, Micrsosoft gibi dünyanın en büyük teknoloji şirketleri 'Kurumsal Girişim Sermayesi' fonlarını yıllardır oluşturmaya devam ediyor. ABD'de kurumsal girişim sermayesi yatırımları geçtiğimiz yıl yapılan bin 183 yatırım anlaşmasıyla 32.3 milyar dolara ulaşmıştı. Bu yılın ilk çeyreğinde ise 6.3 milyar dolar olarak gerçekleşti.
Özyeğin Üniversitesi Girişimcilik Merkezi tarafından 5'incisi gerçekleştirilen Kurumiçi Girişimcilik Konferansı yapıldı. Kurumların rekabetin çok boyutlu hale geldiği dönemde klasik Ar-Ge yatırımları yanında çevik ve yenilikçi girişimlere yatırım yapma alternatifini daha çok düşünmesi şart.

GİRİŞİMCİLİK YÜZYILI
Konferansın açılış konuşmasını yapan TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik, şunları söyledi: "Artık girişimciliği bir kültür olarak benimsemeyenler, çağın kaybedenleri, geride kalanları, oyunda kalamayanları ve yok olanları oluyor. Gerçek bu kadar net ve açık bir şekilde karşımızda duruyor. Bu yüzyıl, 'girişimcilik yüzyılıdır.' Kurumiçi girişimciliği desteklemeyen kurumlar, kısa bir süre içerisinde buzluğu olmayan bir buzdolabı ya da internete bağlanma özelliği olmayan bir bilgisayar kadar yabancı, demode ve oyun dışı görülecekler. Bu dönüşümün dışında kalmak gibi bir lüksümüz yok. Bunun için de çalışanlarımızı üretmeye, keşfetmeye ve şirketin normal çalışma süreçlerine alternatif yenilik test süreçlerine katılmaya teşvik etmeli, desteklemeliyiz."
Türkiye'de Kurumiçi Girişimcilik konusunda adım atan kurumlar kendi örneklerini anlattı. Ancak sunulan örneklerin hiçbiri tek başına Hasan Aslanoba gibi melek yatırımcıların yıllardır yapmış olduğu girişim sermayesi desteğinin yanına yaklaşamıyor. Yani kurumiçi girişimcilik dışında her kurumun girişim sermayesi fonu oluşturmak için çaba harcaması kaçınılmaz.

GİRİŞİMCİLER RAKİP DEĞİL FIRSAT YARATIYOR
Özyeğin Üniversitesi Girişim Fabrikası Kurucu Direktörü İhsan Elgin, kurumların girişimcileri kendisine rakip olarak görmek yerine fırsat olarak değerlendirmesi gerektiğini belirterek sözlerine şöyle devam etti: "Girişimcilik dönüşümü olarak tanımladığımız bu katalizör sayesinde, ağırlaşan kurumların kuruldukları ilk günlerdeki gibi çevik hareket etmesi, mevcut işini sürekli yenilemesi ve yeni işler denemesi mümkün olacaktır. Bunun için de CEO ve yönetim kurulu başta olmak üzere, şirketin iş yapışından, eleman seçimi ve ödüllendirmesine kadar bütünsel bir şekilde değişmesi gerekir. Aynı zamanda şirketler, hızla büyüyen girişimcilik dünyasını ve start-up'ları da kendine rakip olarak değil; rekabette hızla hareket etmek için bir iş birliği fırsatı olarak görmelidir."

DEVLERİN SIRALAMASINI GİRİŞİMCİLER VE TEKNOLOJİ DEVLERİ DEĞİŞTİRİYOR
ABD'de şirketlerin pazar değeri 2001'den bu yana önemli ölçüde değişti. Bu değişimde teknoloji devlerinin hızlı büyümesi etkili oldu. Ancak öngörülmeyen büyümenin bir sebebi teknoloji şirketlerinin kurdukları girişim sermayesi fonlarıyla yaptıkları yatırımlar etkili oluyor.


İlk 5 şirketin pazar değeri

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA