KİŞİDE satın alma kararını veren beyin. Dolayısıyla reklamcılar, pazarlamacılar ve iletişimciler bir ürünü satabilmek için tüketicinin beynine ulaşmaya oynuyor. Mediact Marketing Forum için Türkiye'ye gelecek dünyanın tek nöro pazarlama şirketi SalesBrain'in CEO'su Cristophe Morin, "Sihirli kelime 'bencillik'. Bu düğmenin tüketicinin beyninde aktif olduğunu bilin" dedi.
SALT FİYATLAR YETERSİZ "
Bir gün bir ürün için 100 lira fiyat biçip, 2 gün sonra aynı ürünü 60 liradan satarsanız gerçekliği ortadan kaldırırsınız, gelecekteki olası satın alma süreçlerini zora sokarsınız" diyen Morin, salt fiyatlar üzerinden müşteri çekmek için yapılan kampanya ya da promosyonların eski beyin tarafından yok sayılabileceğini söyledi. Morin, "Müşterinin beynine aldığı ürünle ne kadar kazançlı bir hareket yaptığı sinyalinin gönderin" dedi.
6 kollu satış taktiği
Eski beyin bencildir, o yüzden tüketicinin 'ben' düğmesini hedefleyin Eski beyin zıtlıkları araştırır. Önce/sonra, birlikte/ ayrı, yavaş/hızlı... Zıtlıkları avantaja çevirin Eski beyin sürekli çabucak tanımlayabileceği sabit, benzer ve samimi olanı tarar. Bu yüzden basitliği ve hızı kullanın. Eski beyin için başlangıç ve bitiş önemlidir. Başlangıçta verilen içeriğin tekrarlanması mesajınızın akılda kalmasını sağlar. Eski beyin görseldir, bir resmin karşılığı bin kelime diyebiliriz. O yüzden görsel aktiviteleri verilen mesajla destekleyin. Eski beyin duygulardan sorumludur, duygular tarafından tetiklenir. Duyguları tetikleyici teknikler kullanın.