Mart ayında yürürlüğe giren ÖTV teşviki nedeniyle Kısa Çalışma Ödeneği başvurusunu erteleyen Tofaş, şimdi ise hükümetin sağladığı bu avantajdan tamamen vazgeçti. Bunun nedeni, Tofaş'ın ihracatının artması ve Eylül ayında seri üretimine başlanacak yeni Doblo için fabrikanın tam kapasite çalışacak olması. Kısa Çalışma Ödeneği'ne ihtiyaçları kalmadığını söyleyen Tofaş CEO'su Ali Pandır, "İhraç pazarlarının canlanması, yenilenen Doblo'nun seri üretiminin başlayacak olması ve ÖTV indirimi, Tofaş'a olumlu yansıdı. Bu yüzden tamamen vazgeçtik" dedi. Global krizden Fiat'ın ve Tofaş'ın güçlü çıkacağını iddia eden Pandır, şunları söyledi: "Otomotiv dünyasında yeni ürün yatırımlarının ertelendiği bir dönemde yatırımlarımıza hız kesmeden devam ettik. Yeni Doblo'yla muazzam bir atak yapacağız. Piyasada eski ürünler varken, biz yepyeni bir modelle gücümüzü artıracağız. Ayrıca kriz öncesinde yeni Doblo için kredi bulmamız önemli bir avantaj sağladı. Bugün aynı şartlarda kredi bulmak mümkün değil. Faizler üç kat daha fazla."
2 MİLYAR DOLAR GARANTİ
Yeni Doblo'nun aralık ayında satışa sunulması planlanıyor. Doblo'nun tüm versiyonları devreye girene kadar tüketicilerin ihtiyaçlarına yanıt verebilmek için eski Doblo'nun üretimine devam edilecek. Tofaş, yılda 140 bin adet yeni Doblo üretecek. Üretimin yüzde 70'i ihraç edilirken, Tofaş'ın kasasına yılda 1 milyar dolar ihracat geliri girecek. Yeni Doblo'da Minicargo projesinde olduğu gibi alım garantili. Bu yüzden Tofaş, süren krize rağmen 1 milyar dolar Doblo, 1 milyar dolar Minicargo olmak üzere 2 milyar dolarlık ihracatı garantiledi.
Rakamlarla Tofaş
2000 yılından beri 900 bin adetin üzerinde Doblo üretildi. Doblo, 2006'da yılın ticari aracı ödülü aldı. Tofaş, yenilenen Doblo için 370 milyon Euro yatırım yaptı. 2009 sonunda satışa sunulacak yeni Doblo'nun üç gövde tipi olacak. Tofaş'ın Ar-Ge harcamaları yıllık 277 milyon TL'ye ve şirket cirosunun yüzde 5.8'ine ulaştı.