Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt, Avrupa'dan şasi numaralarının henüz gelmediğini, ancak yaptıkları hesaplamaya göre yaklaşık 50 bin aracın sorunlu olduğunu belirtti. Sorunlu araçların 2005 ile Ağustos 2009 arasında satılan 6 modelde olduğunu belirten Bozkurt, 6 modeli; Yaris, Auris, Verso, Avensis, RAV4 ve Corolla olarak açıkladı. 50 bin aracın maliyetinin 2.5 milyon liraya çıkabileceği hesaplanıyor. Bozkurt, dün basın mensuplarına, dünya genelinde 8 milyon aracı geri çağırmak zorunda kalan Toyota'nın Türkiye'deki durumuna ilişkin açıklamalarda bulundu. Bozkurt'un verdiği bilgilere göre, toplam 50 bin adet olduğu hesaplanan sorunlu araçlar, 2005-Ağustos 2009 arasında satılan 6 modelde. Söz konusu modellerde sorunluların hangileri olduğu konusunda Avrupa'dan şasi numaralarının gelmesini beklediklerini söyleyen Bozkurt, Toyota'nın ürün gamında bulunan 13 modelden sorunlu 6 tanesini; Yaris, Auris, Verso, Avensis, RAV4 ve Corolla olarak açıkladı. Sorunlu araçlarda yapılacak işlemin küçük bir parça takmak olduğunu belirten Bozkurt "Önümüzdeki hafta şasi numaraları belli olduktan sonra internet, eposta ve basın ilanı yoluyla müşteriler servislere çağrılacak. Yarım saat süren bir çalışma sonunda bir parça eklenecek. 4-6 hafta arasında tüm araçların servislere çağrılıp sorunların giderilmesi planlanıyor. Ayrıca Toyota Türkiye olarak çağrı merkezi olanakları genişletildi ve servislerde çalışma saatleri ayarlandı" dedi. Aldığımız bilgilere göre, servislerde ortalama işçilik maliyeti 50 lira. Yaptığımız hesaplama bize 50 bin sorunlu otomobilin Toyota Türkiye'ye 2.5 milyon liralık bir maliyete neden olacağını gösteriyor. Satışları durdurmadıklarının altını çizen Ali Haydar Bozkurt, bayilere, "Benim otomobilim de sorunlu olabilir mi" şeklinde sorular geldiğini söyledi. Bu arada Toyota Türkiye'nin sahibi Suudi ALJ Grup Başkanı Muhammed Jameel'in de Türkiye'de olduğunu kaydeden Bozkurt, onun da her türlü sorunun çözülmesi talimatı verdiğini kaydetti.