Konut fiyatlarının milyon lirayı gördüğü, arazi fiyatlarının bir yılda 10 kat arttığı Diyarbakır'ın 2 milyona yaklaşan nüfusunun harcama potansiyelinden yararlanmak isteyen uluslararası perakende markaları, istikrar ve güven ortamıyla birlikte ilk kez Diyarbakır'a giriyor. Kalender İnşaat'ın 60 milyon euroluk yatırımıyla 19 Ağustos'ta açılacak Ninova Park AVM ile birlikte bölgeye giriş yapacak Mango, Accessorize, Jeanslab, Bernardo, LeeCooper, Watsons, Playland, ToyzzShop gibi markalar, 2 milyonluk nüfusun harcama rüzgarından yararlanmaya hazırlanıyor.
GÜVEN İŞARETİ
Ninova Park'ın kiralamasını yürüten Inside şirketinin kurucu ortağı Muzaffer Gülöz, markaların uzun zamandır Diyarbakır'a girmek istediklerini ama olayların bugüne kadar yatırımları engellediğini söyledi. Seçim sonrası istikrarın devam edeceğine olan güvenlerini tazeleyen markaların, gaza bastığını dile getiren Gülöz, "Diyarbakır'a karşı pek çok marka önyargılıydı ama durum hızla değişiyor. İlin yaklaşık 2 milyon nüfusu ve ciddi bir harcama potansiyeli var. Markalar da artık buna sırt çeviremediler" dedi. Gülöz, "Perakendeci sorunların çözüldüğüne olan inancını bölgeye yatırım yaparak gösterdi" dedi.
Mağazalar satışta ilk üçte
Bölgedeki
tek AVM'nin Mega Mall olduğunu, orada da pek çok markanın mağazasının satışlarda ilk üçe girdiğini ifade eden Muzaffer Gülöz, "İnsanların paraları var ama zaman geçirecek yerleri yok. Diyarbakır'a yapılan AVM'lerle şehir ciddi şekilde gelişecek" dedi. Gülöz, Kemal Tanca, US Polo, Beymen Business, Derimod ve Divarese'in şehre adım atacağını kaydetti.
Türk markaları büyük destek verdi
Koton
ve LC Waikiki'nin mağaza açarak şehre ciddi bir destek verdiğinin altını çizen Inside'ın ortağı Sitare Algan ise, "Türk firmalar 'bölgeyi geliştirmek için ne gerekirse yapalım. Artık elimizi taşın altına koyma vakti' deyip beraberlerinde markaları da şehre çektiler" dedi. Algan, Diyarbakır'da organize perakendenin çatı altına toplandığını dile getirdi.