BankPozitif krediyi müşterinin ayağına götürüyor

Tüketici kredilerini teknolojik kanallar üzerinden veren BankPozitif, sektörde şubesiz bankacılık hizmetini tüketicilere sunan ilk banka oldu.

Giriş Tarihi: 5.2.2013 14:40
2012 yılı Ocak ayından itibaren uygulamaya başladığı "Yeni Nesil Bankacılık" anlayışı ile Türkiye'de müşterilerine internetten kolay ulaşılır ve hızlı bireysel kredi hizmeti sunan BankPozitif, yeni iş modeli ile genişleyen bankacılık pazarının rol modeli oldu.

BankPozitif Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Akçakayalıoğlu, 5 Şubat 2013 tarihinde düzenlenen sohbet toplantısında son yıllarda bankanın yaşadığı yenilenme süreci hakkında bilgi vererek, BankPozitif'in öncülüğünü üstlendiği teknolojik kanallardan bireysel kredi hizmetinin detaylarını paylaştı.

2012 yılının Ocak ayından itibaren teknolojik kanallardan bireysel bankacılığı ana iş kolu olarak benimsediklerini ve www.bankpozitif.com.tr adresi üzerinden müşterilerine bireysel kredi sunduklarını ifade eden Hasan Akçakayalıoğlu, "Ağırlıklı yurt dışından temin ettiğimiz kaynaklarla sunduğumuz kurumsal ve bireysel kredilerle ülke ekonomisine ve sektöre önemli katkılarda bulunuyoruz. 2011 yılı sonunda global konjektür ile Türkiye'de bankacılık sisteminin gelişimini değerlendirdik ve bir miktar küçülme kararı aldık. Bu karar paralelinde, şubelerimizi kapadık ve iş modelimizi yeniledik. Türkiye'de 35-50 milyon arası internet kullanıcısı var. 32 milyon Facebook ve 8 milyon Twitter, 10 milyon da aktif internet bankacılığı kullanıcısı bulunuyor. Bu nedenle 2007 yılından beri geliştirmekte olduğumuz altyapıyı kullanarak, 2011 yılının sonundan itibaren teknolojik kanalları bireysel bankacılık alanında ana iş modelimiz haline getirdik. Geçtiğimiz yıl boyunca 150 personelimiz ile birlikte başarıyla uyguladığımız 'Yeni Nesil Bankacılık' hizmetimizle müşterilerimize kredi kullandırıyoruz.

Bu model ile hiç şubemiz olmadan halen en az 15-20 şubeli bir bankanın iş hacmine eş değer iş yapıyoruz. Toplam bireysel kredi büyüklüğümüz 160 milyon TL, 10 bin bireysel kredi müşterimiz mevcut ve ayda 50-60 bin başvuru alıyoruz. Bireysel kredi geçmişlerine paralel olarak bu başvuruların %4-5'i onaylanarak, realize oluyor. Bu rakamın yaklaşık %60-70'ini geçtiğimiz yıl yeni sistemimizle kullandırdık.Bu performansı arttırarak devam edeceğiz. 2013 sonunda bireysel kredi büyüklüğümüzü 200 milyon TL'ye, müşteri sayımızı da 20 bin müşteriye yükseltmeyi hedefliyoruz" dedi.

Önceki yıllarda pilot uygulamaları başarıyla gerçekleşen yepyeni bir iş modelini sektöre tanıttıklarını dile getiren Akçakayalıoğlu, "Yeni Nesil Bankacılık anlayışımızla tüketicilere
çok farklı ve çok beğenilen bir hizmet getirerek sektörün öncüsü olduk. İş modelimiz ve başarılı performansımız diğer bankaların ilgisini çekti. Çeşitli banka yönetimlerinin ilgili birimlerine BankPozitif'i örnek gösterdiklerini ve benzer sistemler kurma hedefi vererek çalışmalar yaptıklarını görüyoruz. Müşterilerimiz bize sadece www.bankpozitif.com.tr internet sitemizden ulaşarak, kredi başvurularını yapabiliyorlar. Başvuruları sırasında zorunlu evrakların imzası için sisteme tercih ettikleri randevu tarihi, saati ve mekanı girmek zorundalar. Bu mekan, ev, iş yerleri ya da iş yerleri yakınında bulunan pastane cafe gibi başka mekanlar da olabilir. Temsilcilerimiz tercih edilen adreslerde bu işlemleri gerçekleştirmektedirler. Tüketicilere kolaylık getirecek uygulamaların devamı niteliğinde ilave uygulamaları bu yıl hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Kendi markamızı taşıyan kredi kartı için iznimizi 2012 yılı sonunda aldık ve şu anda altyapı çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu sene içinde kredi kartı hizmetimizi de müşterilerimize sunmayı hedefliyoruz. İlk yıl 1000 ve ilerleyen 5 yıllık dönemde de 200 -250 bin müşteri hedeflemekteyiz bu ürünümüzle." şeklinde konuştu.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
BankPozitif krediyi müşterinin ayağına götürüyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN