Damat, Tween ve D'S Damat markalarını bünyesinde barındıran Orka Holding, yurtdışında rotasını yeni coğrafyalara çevirdi. 38 ülkede mağazası bulunan Orka, yurtdışında 20 yeni mağaza açmaya hazırlanıyor. "Türkiye'de de 20 mağaza açacağız" diyen Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, "İtalya, Polonya, Çek Cumhuriyeti, İran pazarlarına gireceğiz. Martta Güney Afrika'da bir mağaza devreye almak istiyoruz. Bunun dışında Katar, Bahreyn, Suudi Arabistan gibi Körfez Bölgesi'nde görüşmelerimiz sonlanmak üzere. Ortadoğu'nun en büyük perakende firmalarıyla masadayız" diye konuştu.
50 ÜLKEYE MAZAĞA AÇACAK
Latin Amerika, Afrika ve Çin'de de görüşmelerinin devam ettiğini anlatan Süleyman Orakçıoğlu, "Bulunduğumuz ülke sayısı 50'ye ulaşacak" dedi. Orka Holding'in Giresun'da kurduğu ikinci fabrikanın tanıtım toplantısında konuşan Orakçıoğlu, şunları söyledi: "Giresun'da ilkini 2005'te açtığımız fabrikanın ardından bu yıl 25 milyon TL yatırımla ikinci üretim tesisini faaliyete geçirdik. 2015'te ciromuz 400 milyon TL olacak. 2016'da 520 milyon TL ciro hedefliyoruz."
DOĞU KARADENİZ'İN EN BÜYÜĞÜ
Giteks A.Ş. çatısı altındaki tesislerle bu yıl 14 milyon dolar ihracata imza atacaklarını söyleyen Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Koordinatörü Osman Arar, fabrikada günlük bin 100 takım elbise, 4 bin gömlek, bin 200 pantolon ve yelek üretildiğini kaydetti. Arar, yeni yatırımla ilgili şu bilgileri verdi: "Burayla ihracatımız iki katına çıkacak. Toplam ihracatımız 14 milyon dolar. Mağazalarımızla bu değer yaklaşık 3 katına çıkarak, 35 milyon doları buluyor. Bu tesisle Giresun'da 800 kişiye iş imkânı ortaya çıkardık. Bizimle birlikte şehre yan sanayiye yatırım geldi. 7-8 atölye ve üretim tesisi açıldı. Dolaylı olarak kentte 2 bin kişiye istihdam yaratıldı. Doğu Karadeniz'in en büyük istihdam oluşturan şirketi olduk."
İKİNCİ KUŞAK SIRADA
Orka
Holding Yönetim Kurulu Eş Başkanı Halidun Orakçıoğlu da "Markalaşma, altyapıya yatırım konusunda Avrupa markaları yorulmuş vaziyette. Bu markaların arkalarından nesil gelmiyor. İmrendiğimiz rakiplerden işbirliği, ortaklık, satın alma teklifleri alıyoruz. Biz ise geriden gelen nesli arkamıza aldık. Yurtdışında lüks segmentte Brunello Cucinelli, Corneliani, Kiton gibi imrendiğimiz lüks markalar vardı. O marka sahiplerini uzaktan takip ediyorduk. Şimdi onlar bizi takip ediyor, bizimle tanışmak istiyor" dedi.