Dijital bankacılık uygulaması adı altında QNB çatısı altında kurulan Enpara, gerekli faaliyet izinlerinin alınmasının ardından 27 Eylül 2025 tarihi itibarıyla tamamen bağımsız bir banka haline dönüştü.
QNB'den ayrılarak bağımsız bir banka haline gelen Enpara'da müşterilerin IBAN adresi 27 Eylül itibarıyla tamamen değişti. Banka, eski IBAN adresine gönderilen ödemelerin 90 gün boyunca yeni hesaplara aktarılacağının sözünü verse de, yüz binlerce kullanıcı hesaplarına yapılan para transferlerinin iade edildiğini belirterek şikayette bulundu.
PARA TRANSFERİ TEKER TEKER İADE EDİLİYOR
Geçiş işleminin ardından kullanıcılar, Enpara'da sahip oldukları IBAN adreslerine veda ederken, milyonlarca müşteri için tanımlı yeni IBAN adresleri oluşturuldu. QNB tarafından yapılan açıklamada, mağduriyetlerin önüne geçebilmek için 90 gün boyunca eski IBAN adresine gönderilen ödemelerin, doğrudan yeni oluşturulan IBAN adreslerine yönlendirileceği belirtilse de, 27 Eylül'de yaşanan taşınma sürecinin ardından para transferleri teker teker iade edilmeye başladı.

SWIFT SİSTEMİNDE DE SORUN
Bu durum, ödeme almayı bekleyen binlerce kullanıcının mağduriyet yaşamasına neden olurken, bankanın transfer sürecinde ortaya çıkan bir önemli sorun da SWIFT sisteminde görüldü.
Technopat'te yer alan habere göre, Enpara'nın, hesap taşıma sürecinde SWIFT sistemine kayıt işlemlerini tamamlamadan yeni hesapları devreye aldığı ortaya çıktı. Bu nedenle yurt dışından ödeme almak isteyen kullanıcılar bekledikleri transferleri teslim alamıyor. Yeni IBAN ve SWIFT bilgilerini ticari ortaklarıyla paylaşan müşteriler, bankacılık sisteminde böyle bir SWIFT hesabının bulunmadığına dair hata mesajlarıyla karşılaşıyor. Bu durum özellikle ihracat yapan işletmelerde ve serbest çalışanlarda ciddi kayıplara neden olabiliyor.
ENPARA'DAN AÇIKLAMA!
Enpara'dan yaşananlara ilişkin yapılan resmi açıklamada şu ifadeler yer aldı:
Enpara.com olarak 24 Temmuz 2025 tarihinden itibaren tüm müşterilerimize, düzenli olarak ve sık aralıklarla SMS, mobil bildirim, internet ve cep şube giriş ekranları üzerinden düzenli bildirim göndererek devir işlemleri ve yapılacaklar konusunda tüm süreç hakkında açıklama yapılmıştır. Açıklamayı görmeyen müşterilerimiz https://www.enpara.com web sitemizin "Duyurular" adımından detaylı bilgiye sahip olabilirler. Geçiş sürecinden önce yaptığımız bilgilendirmeler neticesinde müşterilerimizin EFT ve SWIFT transferlerinde aksaklık yaşamamaları için 90 gün boyunca eski IBAN'larından yeni IBAN'larına para transferini yapabilmek için ilgili talimatı onaylamaları istenmiştir. Sorun yaşadığını ileten müşterilerin işlemleri üzerinden yapılan incelemeler neticesinde bahsi geçen işlemlerin tutar sınırı itibarıyla FAST sistemi dahilinde kaldığı (100.000 TL altı) tespit edilmiştir. İlgili bilgilendirmelerde de vurgulandığı üzere geçiş sonrasında yeni hesaba iletilecek işlemler EFT ve SWIFT işlemleriyle sınırlıdır. FAST işlemlerinde göndericiye anında hatalı IBAN bilgisi verildiği için FAST işlemlerinin talimat kapsamında olmadığı müşterilerimizle hem talimat ekranında hem de duyurularımızda paylaşılmıştır. Talimata onay veren müşterilerimizin EFT ve SWIFT işlemleri sorunsuz bir şekilde gerçekleştirilmektedir.