Küresel iklim değişikliği hayatı her alanda etkilemeye devam ederken, sektörlerde yeni normale ayak uydurmaya çalışıyor. Dengesiz havalar ve bölgesel çok farklı şekilde hissedilen soğuklar iç giyim alışkanlıklarını da değiştirdi.
TÜKETİCİ KALINDAN, AKILLI ISIYI YÖNETEN İÇ ÇAMAŞIRA GEÇTİ
Tüketici tercihlerinde çok net bir değişim olduğunu söyleyen Geyik, "Özellikle büyük şehirlerde ve konutların büyük bölümünde doğal gaz kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte klasik kışlık iç giyim üretimi ve tüketimi ciddi şekilde azaldı. Eskiden standart olan kalın içlikler artık şehir merkezlerinde talep görmüyor. Ancak bu daralma homojen değil. Büyük şehirlerde ve apartman yaşamında satışlar düşerken; yüksek rakımlı bölgelerde, kırsalda ve soğuk iklim kuşağında termal ürün satışlarımız hâlâ iyi seviyede. Yani sektör içinde mikro pazarlar oluştu. Üretici ve satıcı artık tek tip kış ürünüyle değil, bölgesel ihtiyaçlara göre hareket etmek zorunda. Ayrıca tüketici bugün kalın değil, akıllı ısıyı yöneten ürün arıyor" diye konuştu.

ERKEK KULLANIMI YÜZDE 80 DAHA FAZLA
Kışlık iç giyim tüketiminde ezber bozan bir tablo bulunduğunu belirten Geyik, "Kışlık ve termal ürünlerde erkek satışları, kadın satışlarının yaklaşık yüzde 80 üzerinde. Özellikle sanayi, lojistik ve saha işi gibi dış mekanda çalışan erkekler ile günlük konforu önceleyen erkek tüketiciler termal iç giyimi artık temel bir ihtiyaç olarak görüyor. Kadın tüketici çeşitlilikte güçlü olsa da hacim ve adet bazında kışlık ürünleri erkekler sürüklüyor" dedi.
MALİYETLER FİYATI ETKLİYOR
İç giyim sektöründe oluşan fiyatlamalara ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Geyik, "Ülkemizde artan maliyetler ve döviz baskısı nedeniyle, Türk iç giyim ürünleri küresel rakiplerine kıyasla yaklaşık yüzde 40 daha pahalı konuma geldi. Bu durumun en net yansımasını Ortadoğu pazarında gördük. Bir dönem bu pazarlara hâkimdik; bugün ise Ortadoğu'ya yapılan satışlarımızda yüzde 60 oranında düşüş yaşandı. Daha düşük maliyetli üretim yapan ülkeler ciddi şekilde rekabet avantajı elde etti. Oysa Türkiye olarak biz 100'ün üzerinde ülkeye iç giyim ürünü satan; kalite, teslimat ve güven algısı yüksek bir ülkeyiz. Bugün sorun talep değil maliyet. İmalat girdilerinin yüksekliği, rekabet gücümüzü zorluyor" dedi.
"2026 yılı için daha umutluyuz diyen Geyik, "Sebebi şu: Firmalar verimlilik ve teknoloji yatırımlarına yöneliyor. Ürün gamı daha fonksiyonel ve katma değerli hâle geliyor. Yeni pazar arayışları hızlandı. Doğru politikalarla, doğru desteklerle yeniden güçlü bir çıkış yakalamamız mümkün" ifadelerini kullandı.