İSTANBUL Park Genel Müdürü Can Güçlü, 5-7 Haziran tarihlerinde İstanbul'da yapılan Formula 1 ING Türkiye Grand Prix'sinin küresel ekonomik krizden ciddi olarak etkilendiğini söyledi. "Seyirci sayıları daha iyi olabilirdi. Ekonomik kriz, sponsor bütçelerinin kısılması ciddi bir sıkıntı yarattı'' diyen Güçlü, her şeye rağmen 30 bin bilet sattıklarını kaydetti. Güçlü "Yurtdışına ilk yıldan bu yana en fazla bileti bu sezon sattık. Satılan biletlerin 3'te 1'i yurtdışına gitti. Buna gişelerden ve Biletix'ten alınanlar dahil değil. Yabancılar burayı seviyor" dedi. Güçlü, önümüzdeki yıl seyirci sayılarını artırmak için farklı şeyler yapmayı planladıklarını belirtti. Ali Sami Yen Stadı kapasitesinden büyük olan ana tribündeki boşlukların 'seyirci gelmiyor' denilmesine neden olduğunu belirten Güçlü, rakamların daha iyi analiz edilmesini istedi.
'EKSİĞİMİZ YOK'
F1 organizasyonunun 2011'de artık Türkiye'de yapılmayacağı yönünde söylentilerin bulunduğunun hatırlatılması üzerine "Ben bu organizasyonu devam ettirmemiz gerektiğine inanıyorum'' dedi. İstanbul'daki yapılan yarışı 200 milyonun üstünde insanın canlı izlediğini anlatan Güçlü, bu organizasyonun Türkiye'nin imajına katkıda bulunduğunu ifade etti. İstanbul Park'ın, Avrupa'nın en iyi tesisi olduğunu öne süren Güçlü "Organizasyon yönünden de herhangi bir eksiğimiz yok'' diye konuştu.
"İspanya'nın ana tribünü 6 bin kişilik, bizimki ise 26 bin"
GÜÇLÜ, İstanbul Park'taki seyirci sayısının azlığı ile ilgili eleştirilere de "Rakamlar daha iyi analiz edilmeli" yanıtını verdi. Güçlü "İspanya'ya gittim, orada yüzde 80 doluluk vardı. Ancak onların ana tribünü 6, bizim ana tribünümüz 26 bin kişilik. Onların ana tribünü doluydu, bizim ana tribünün yarısı doluydu. Ancak biz İspanya'daki ana tribünün iki katı bilet sattık" dedi.