Akaryakıtta 9 yıldır 'müşteri memnuniyeti en yüksek şirket' unvanını koruyan Opet, şimdi de çalışanlarına yönelik özel hizmetleriyle insan kaynakları (İK) alanında ödül kazandı. Opet, Uluslararası Stevie Ödülleri'nde 'Yılın En İyi Ürün ve Hizmeti' kategorisinde ilk üçe girdi.
YÖNETİMDE Y KUŞAĞI ETKİSİ
Özellikle iş dünyasında her geçen gün sayıları ve güçleri artan Y kuşağı (1980-1999 yılları arasında doğanlar) şirketleri de değişime sürüklüyor. Teknolojiye yakınlığıyla şirketlerde ve çalışan-patron ilişkisinde yeni bir dönem başlatan gençler, sorgulayan yapılarıyla da mevcut sistemi kökten değiştiriyor. Bu değişimden yola çıkan Opet de 860 çalışanın yüzde 51'ini oluşturan Y kuşağı ile iletişim kurabilmek için benimsediği İK yapısıyla ödül almayı başardı. Opet İK ve Yönetim Sistemleri Grup Müdürü Aykut Üstün, çalışan ve şirket arasındaki ilişkiyi çocukların oyuncak sepetine benzeterek, "Daha önce sadece oyuncaklarımızla kendimiz oynuyorduk ama değişimle birlikte oyuncaklarımızı çalışanlarımıza açtık. Evet oyuncaklarımız hasar gördü ama günün sonunda hepimiz mutlu olduk" diye konuştu.