Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) verilerine göre, 2023'ün ilk 9 ayında, 6 ana üründe yurt içi satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 arttı. TÜRKBESD'e üye firmaların ihracatları ise bu dönemde yüzde 12 düşüş gösterdi. Yılın ilk 9 ayında altı ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışlar 24 milyon adet olarak gerçekleşti ve geçen yılın ilk 9 ayına göre yüzde 4 oranında azaldı. TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, "Türkiye, 2028 yılı için önüne 400 milyar dolar ihracat hedefi koydu. Biz de beyaz eşya sektörü olarak bu hedefe önemli bir katkı sağlayacağımıza inanıyoruz" dedi. ihracatta yaşanan daralmanın iç pazarla dengelenebileceğini anlatan Sığın, "Kredi kartı taksit sayılarının azaltılması, kredi faiz ve komisyon oranlarının yükseltilmesi gibi uygulamalar iç piyasa dinamizmini etkileyebilir" diye konuştu.